Věhlasný Nairobský národní park byl vyhlášen v roce 1946 a kromě slonů hostí většinu zástupců africké fauny včetně nosorožců, lvů, žiraf, hrochů, levhartů, buvolů, pakoňů, zeber a několika druhů antilop. Nyní je z výrazné části devastován výstavbou železničního koridoru.
O sedmi variantách trasy železnice v kontaktu s Národním parkem Nairobi se diskutovalo několik let, To je součástí propojení města Mombasa do Nairobi a hlavně dále do Konga. Přestože ekologické hodnocení varovalo před rozbitím krajinné integrity parku velikého pouze 112 km2, bylo nakonec realizováno trasování uprostřed parku s výstavbou 11km dlouhé železnice . Ta je většinou na vysokých pilířích, aby byla umožněna migrace zvěře. Některá ekologicky vhodnější řešení preferovala trasu ve vnějším okraji parku , ale ta byla shledána jako ekonomicky drahá kvůli kompenzaci za likvidovanou zástavbu. Vedení přes státní území parkem s čistě z ekonomického hlediska muselo jevit logicky levnější, ale tento přístup neintegruje ekonomické a ekologické bonusy existence přírodního parku vklíněného do velkoměsta. To, že nebyly využity vhodnější alternativy budoucnost vyhodnotí jako chybné a krátkozraké rozhodnutí. Nepřekvapí, že investorem celého projektu a motorem realizace byla čínská vláda a že tento koridor má pokračování k nerostným surovinám v Demokratické republice Kongo. Je to další ukázka , kdy Čína svým neokoloniálním přístupem přispěla v součinnosti s místní vládou k devastaci unikátního chráněného území.
Z alternativních koridorů železnice se nakonec realizuje červeno-zelená varianta protínající centrum parku v délce 11,6km.
Stavba železničního koridoru napříč národním parkem Nairobi . Foto F.Pelc , 2018